Чай пуер був здавна відомий у Китаї як цілющий напій. Багатьма сучасними клінічними дослідженнями було підтверджено покращення функцій травлення, пришвидшення метаболізму, зниження рівня холестерину в крові, а також втрату зайвої ваги при регулярному вживанні пуеру.
Зокрема, в дослідженнях Куньмінського Університету (Юньнань, Китай) дія пуеру порівнювалася з дією спеціального лікарського засобу, що знижує рівень холестерину (ліпідів) в крові - так званого PCIB (ПіСіАйБі). Після двох місяців досліджень у групі, що вживала пуер, було зафіксовано зниження рівня холестерину в середньому на 64%, а в групі, що вживала PCIB – на 67%.
Багато подібних досліджень було проведено у Франції, де рівень популярності пуеру є найвищим у Європі. У 1987 році вчені медичного коледжу Святого Антонія та шпиталю Генріети провели дослідження у невеличких групах, а у 1990 французька медично-дослідницька асоціація ARMA провела велике міжнародне дослідження на пацієнтах із високим рівнем холестерину, долучивши до групи зі 145 французів також 45 іспанців і 5 бельгійців. Результати були вражаючими – після місяця щоденного триразового вживання пуеру рівень холестерину в учасників дослідження зинзився на 30-60% !
В цих дослідженнях вчені також вирішили звернути увагу на вплив регулярного вживання пуеру на пацієнтів із зайвою вагою. Результати і тут були приголомшливими – такі пацієнти втратили від 4 до 7 кг за один, від 5 до 10 кг – за два і до 12 кг - за три місяцы вживання пуеру, в той час як об’єм талії в них зменшився на 10-31 см!!! Після цих досліджень пуер став все частіше використовуватися як один з елементів, а часто навіть як основа, різноманітних дієт та програм, скерованих на втрату зайвої ваги.
Від себе додамо, що перераховані вище дослідження стосуються, насамперед, шу (готових) пуерів. Однак такі риси як зниження рівню холестерину в крові та покращення метаболізму притаманні як шу так і шен пуерам. А шу пуери, як і шен пуери великої витримки, також харатеризуються і надзвичайно позитивним впливом на систему травлення.